
‘Even Apeldoorn bellen’. Deze slogan kent ongetwijfeld iedereen. Centraal Beheer biedt naast verzekeringen ook financiële producten en diensten aan. Samen met Centraal Beheer heb ik hard gewerkt aan een uitbreiding van de huidige chatoplossing: een écht slimme chatbot, waarbij ik de front-end en de Sitecore integratie verzorg.
De gebruiker kan straks op een gemakkelijke en laagdrempelige manier contact hebben met Centraal Beheer via de virtuele assistent: CeeBee. Wie een vraag stelt, krijgt een zeer gedetailleerd en uitvoerig antwoord. CeeBee heeft een eigen pictogram. Het icoon CeeBee lijkt op een emoji wiens gezichtje de basale menselijke emoties kan tonen en kan animeren.
Centraal Beheer streeft een persoonlijke benadering na, maar wil ook intern focussen op kostenefficiëntie en -reductie. Sinds de chatmogelijkheid is het aantal e-mails dat verwerkt moet worden sterk verminderd Zo’n 50% van de medewerkers die de e-mails verwerkte is verplaatst naar het team achter de chat.
Wanneer CeeBee de klant niet goed kan helpen, wordt het gesprek alsnog doorgezet naar een medewerker van Centraal Beheer. Het verschil tussen de chatbot en een daadwerkelijke medewerker is te zien doormiddel van een icoon switch. Dat duidelijk zichtbare onderscheid is een belangrijk aandachtspunt dat uit gebruiksonderzoek naar voren kwam.
scroll naar beneden
Voor Centraal Beheer werk ik samen in een multidisciplinair en agile team, waarin design, communicatie en techniek samenkomen op locatie bij de klant. Op deze manier kunnen we de klant en eindgebruikers maximaal ondersteunen en echt meerwaarde bieden.
Centraal Beheer heeft een digitale transformatie doorlopen waarbij Sharepoint is vervangen door Sitecore. Zo kunnen zij gemakkelijk gepersonaliseerde content aanbieden aan de bezoekers voor een nog betere en unieke gebruikservaring.
scroll naar beneden
Dion heeft ruim 1,5 jaar in het scrum team conversational van Centraal Beheer gewerkt. Samen met zijn collega developers heeft hij de nieuwe chatbot voor op de website voor Centraal Beheer uitgedacht, ontwikkeld en live gezet. Ik heb Dion ervaren als een iemand die vooruit denkt en in zijn omgeving ophaalt wat de juiste specificaties zijn om een stuk techniek te ontwikkelen. Dion werkt zelfstandig met collega’s in het scrum team en in de keten. Hij heeft zijn collega’s waar nodig on the job gecoacht.
Annemiek Bakker op 19 oktober 2020 - Haar rol tijdens het project is Product Owner bij Centraal Beheer
Dion heeft kennis van zaken en weet waar hij het over heeft. Met zijn ervaring op het gebied van o.a. Sitecore en het werken in een grote organisatie heeft hij een enorme bijdrage geleverd bij het aansluiten van ketens, heeft hij mede developers goed begeleid, en het Scrumteam geadviseerd en uitgelegd hoe zeer complexe systemen en componenten werken en wat dat betekent voor het plannen, inschatten en uitvoeren van het werk. Verder is hij altijd bereid om mee te denken, is open en eerlijk en is gericht op het leveren van klantwaarde. Ik heb de samenwerking als zeer prettig ervaren, bedankt Dion!
Felix Poldermans op 21 oktober 2020 - Zijn rol tijdens het project is Scrum Master bij Centraal Beheer