Menu

Centraal Beheer Chatbot

‘Even Apeldoorn bellen’. Deze slogan kent ongetwijfeld iedereen. Centraal Beheer biedt naast verzekeringen ook financiële producten en diensten aan. Samen met Centraal Beheer heb ik hard gewerkt aan een uitbreiding van de huidige chatoplossing: een écht slimme chatbot, waarbij ik de front-end en de Sitecore integratie verzorg.


CeeBee de Chatbot van Centraal Beheer

CeeBee, de chatbot van Centraal Beheer

De gebruiker kan straks op een gemakkelijke en laagdrempelige manier contact hebben met Centraal Beheer via de virtuele assistent: CeeBee. Wie een vraag stelt, krijgt een zeer gedetailleerd en uitvoerig antwoord. CeeBee heeft een eigen pictogram. Het icoon CeeBee lijkt op een emoji wiens gezichtje de basale menselijke emoties kan tonen en kan animeren.

Centraal Beheer streeft een persoonlijke benadering na, maar wil ook intern focussen op kostenefficiëntie en -reductie. Sinds de chatmogelijkheid is het aantal e-mails dat verwerkt moet worden sterk verminderd Zo’n 50% van de medewerkers die de e-mails verwerkte is verplaatst naar het team achter de chat.

Wanneer CeeBee de klant niet goed kan helpen, wordt het gesprek alsnog doorgezet naar een medewerker van Centraal Beheer. Het verschil tussen de chatbot en een daadwerkelijke medewerker is te zien doormiddel van een icoon switch. Dat duidelijk zichtbare onderscheid is een belangrijk aandachtspunt dat uit gebruiksonderzoek naar voren kwam.

 

Presentie radio klantcontact Achmea Centraal Beheer Chatbot baniers banners
CeeBee de Chatbot van Centraal Beheer
Centraal Beheer Achmea Dialogflow AI presentatie

Samenwerking voor maximaal resultaat

Voor Centraal Beheer werk ik samen in een multidisciplinair en agile team, waarin design, communicatie en techniek samenkomen op locatie bij de klant. Op deze manier kunnen we de klant en eindgebruikers maximaal ondersteunen en echt meerwaarde bieden.

Daarnaast is Centraal Beheer bezig met een digitale transformatie waarbij het huidige CMS wordt vervangen door Sitecore. Zo kunnen zij gemakkelijk gepersonaliseerde content aanbieden aan de bezoekers voor een nog betere en unieke gebruikservaring.