Menu

Spokenjagers app

Spokenjagers is een locative-media-concept. Het draait om de stad op andere manier te ontdekken en te bewegen om naar deze locaties toe te gaan. In het concept spokenjagers ga je met meerdere mensen achter de spoken aan. In het prototype kan iedereen met elkaar op de bewegende spoken jagen. In het prototype worden spoken op locatie gegenereerd en wordt er gebruik gemaakt van een eigen ontwikkeld gps-filter dat verspringingen verwijderd.


Testen van het game-design door paper prototyping

Het testen van concepten of deze gaan werken is een belangrijke fase. In eerste instantie waren tientallen concepten die met het thema te maken hebben. Door de verschillende concepten low-tech uit te werken is het mogelijk om snel te weten of dit concept gaat werken. Op basis van de resultaten van de testen heb ik de keuze gemaakt voor het spokenjagers-concept.

Spokenjagers GhostHunter concepting uitwerking Spokenjagers - paper prototyping
Spokenjagers aan de IJssel
Spokenjagers testen met gebruikers Spokenjagers UML, interactie ontwerp

Uitwerking prototype

In dit project heb ik een werkend prototype ontwikkeld waarbij de verschillende gebruikers met Facebook of Google kunnen inloggen. De webapp deelt via websockets realtime de locaties van de spoken en de andere gebruikers. Zowel de frontend als de Node.js backend zijn geschreven in javascript. De spokenjagers-app is te spelen op Heroku.